Optimer din forretnings synlighed på Google: Tips og tricks til bedre rangering - TapNFC ApS

Optimer din forretnings synlighed på Google: Tips og tricks til bedre rangering

Hvis du ikke allerede har en lavet en Google My Business-profil og ønsker at lave en, kan du med fordel læse vores artikel, ”Sådan får du din butik på Google Maps og klar til modtage anmeldelser".

Når din butik allerede er synlig på Google Maps, er næste skridt at optimere din Google My Business-profil for at øge din synlighed og troværdighed online.
Vi har tidligere afdækket, de store fordele, der er ved at have en stærk profil på Google, så nu er der bare tilbage at spørge: Hvordan gør man så det?

Google er som regel notorisk tavse, når det gælder deres algoritmer, og det kan virke uoverskueligt at forsøge at gennemskue, hvordan man får sin forretning til at rangere højere i Googles hierarki.


Derfor har vi herunder samlet en liste som dækker de mest anerkendte metoder, hvorpå man kan optimere sin butiks status på Google, så du kan tage dine første skridt mod toppen af ranglisterne.

Tips og tricks til at rangere højere på Google

Først og fremmest skal det lige nævnes at der selvfølgelig kan være store ambitionsforskelle fra læser til læser, men vi anbefaler klart, at man som minimum udfører de første 3 punkter. Disse er afgørende for din synlighed på Google, og det er jo en fordel, at dine potentielle kunder nemt kan finde frem til dig. 

 

1. Optimer din Google My Business-profil

Nøjagtige oplysninger:
Sørg for, at alle oplysninger på din Google My Business-profil er nøjagtige og opdaterede, inklusive adresse, åbningstider og kontaktinformationer. Det er vigtigt at opdatere særligt dine åbningstider og adresse, da forkerte informationer kan føre til frustrerede kunder.


- Hvis din virksomhed har en hjemmeside skal du selvfølgelig også linke til den.

Beskrivelse og billeder:

Tilføj en detaljeret beskrivelse af din virksomhed og upload høj kvalitets billeder af dine produkter, tjenester og lokaler. Dette giver potentielle kunder et klart billede af, hvad de kan forvente, og kan øge deres interesse for din butik.

 

2. Indsaml og fremvis anmeldelser


Anmod om anmeldelser:

Rigtig mange læser anmeldelser, før de beslutter, om de vil gå ind i en forretning. Opfordr dine kunder til at efterlade anmeldelser efter køb eller en service. Du kan gøre det let for dem ved at bruge vores ”Anmeld os på Google” produkter. Så kan du føre dine kunder direkte ind på din anmeldelses side på under 5 sekunder.

Svar på anmeldelser: Vis, at du værdsætter kundernes feedback ved at svare på både positive og negative anmeldelser. 48% af kunderne siger, at en virksomhed, der svarer på anmeldelser, gør dem mere tilbøjelige til at købe et produkt. Det viser, at du er engageret og værdsætter dine kunders meninger.

 

3. Brug relevante søgeord

SEO-optimering:

Identificer de søgeord, som dine potentielle kunder bruger, når de leder efter produkter eller tjenester som dine, og integrer dem naturligt i din Google My Business-beskrivelse og indlæg. Google har et gratis værktøj ved navn Google Keyword Planner, som du kan bruge til at finde nøgleord.

Lokal SEO:

Inkluder lokale søgeord for at tiltrække kunder i dit nærområde. Eksempelvis, hvis du driver en kaffebar på Nørrebro i København, skal du bruge søgeord som "bedste kaffe på Nørrebro" fremfor "bedste kaffe i København". Dette kan hjælpe med at tiltrække en målgruppe, der er tættere på din lokation og mere tilbøjelig til at besøge din kaffebar.

 

4. Del opdateringer og nyheder

Indlæg på Google My Business:

Brug indlægsfunktionen til at dele nyheder, tilbud, kommende begivenheder og opdateringer direkte på din Google My Business-profil. Dette holder din profil aktiv og engagerende.                                                     

Promover tilbud:

Brug tilbudsfunktionen til at fremhæve særlige kampagner eller rabatter, der kan tiltrække flere kunder til din butik.

 

5. Skab kvalitetsindhold

Blog og artikler:

Skriv informative og relevante blogindlæg eller artikler, der kan hjælpe dine kunder med at træffe informerede beslutninger. Dette kan også hjælpe med at forbedre din SEO og øge din synlighed på Google. Det er blandt andet derfor, at vi laver artikler som denne.

Videoer og tutorials:

Hvis relevant, kan du overveje at lave videoer eller tutorials, der viser, hvordan man bruger dine produkter eller tjenester. Videoindhold kan være meget engagerende og hjælpe med at opbygge troværdighed.

 

6. Hold øje med dine konkurrenter

Analyser konkurrenter:

Se på, hvordan dine konkurrenter bruger Google My Business og andre online platforme. Lær af deres strategier og find måder at differentiere din egen virksomhed på.

 

7. Brug Google Analytics og Insights

Dataanalyse:

Brug de gratis analyseværktøjer Google Analytics og Insights fra din Google My Business-profil til at forstå, hvordan kunder finder og interagerer med din virksomhed online.

Mål resultater:

Sæt specifikke mål for din online synlighed og troværdighed, og brug analyser til at måle dine fremskridt og justere din tilgang efter behov.

Ved at implementere disse tips og tricks kan du øge din forretnings troværdighed og synlighed online, tiltrække flere kunder og opbygge et stærkere forhold til dine eksisterende kunder. Og så husk:  

Anmeldelser afspejler kundernes oplevelser

Det er næppe nødvendigt at sige, men selvom det er super fedt at have en fantastisk Google-profil, så er det i sidste ende kvaliteten af din service og dine produkter, der afgør, hvorvidt kunderne kommer igen. En fremragende kundeoplevelse er nøglen til at få positive anmeldelser og opbygge et godt omdømme.

Tilbage til artiklerne
"Følg os" og "Anmeld os" på kort med NFC og QR. Viser Facebook, Instagram, LinkedIn og Google kortene

Se alle vores produkter

Her kan du se alle vores produkter, som kan hjælpe dig med at booste din virksomhed online 😎

Alle produkter